رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در کارگاه آموزشی انجمن انبوه سازان مسکن استان کرمان، بر نقش تاثیرگذار بتن در صنعت ساخت و ساز دنیا و ایران تاکید نمود.

دکتر شکرچی زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این کارگاه آموزشی که با حضور جمعی از متخصصین، محققین و پیمانکاران راه و ساختمان برگزار شد، با اشاره به برگزاری چهار دوره كنفرانس بین المللي بتن و توسعه توسط این مرکز، بر اهتمام این مرکز در ارتقای دانش بتن کشور تاکید نمود و گفت: بايد سطح انتظار خود را از نوع مصرف بتن بالا ببريم. بتن هاي متعارف فعلي با 20 تا 25 مگاپاسكال مورد استفاده قرار می گیرد.

وی ادامه داد: مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی طرح بتن ١٤٠٤ را با هدف رسيدن به مقاومت 50 مگاپاسكال در دستور كار دارد و در آيين نامه بتن ايران آبا نيز كه توسط مركز در حال بازنگري است در حال پيش بيني مي باشد.
دکتر شکرچی زاده به ميزان توليد و مازاد سیمان اشاره نمود و خاطرنشان ساخت که با تمهيدات فنی دولت و مركز، شرایط مصرف بهينه و برنامه ریزی برای آن در دست پيگيری است.

وی افزود: در همین رابطه، مباحثی چون استفاده از رويه بتنی و بتن غلطكی در دست پیگیری است .
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاكيد بر اینكه مهندسين کشور باید با افزودنی های بتن و استفاده از آن در توليد بتن بيشتر آشنا شوند، مشاركت جدی توليد كنندگان بتن آماده درتوليد بتن های با كيفيت را خواستار شد.