بتن پارچه ای برای ساخت پناهگاه در مناطق جنگی و حفاظت در برابر ترکش و آتش ، ساخت سریع سواره رو جهت ایجاد سطوح فرود ، تقویت سازه پوشش کانال ، پوشش تونل تثبیت زمین و … کاربرد دارد .

 

بتن پارچه ای برای ساخت پناهگاه در مناطق جنگی و حفاظت در برابر ترکش و آتش ، ساخت سریع سواره رو جهت ایجاد سطوح فرود ، تقویت سازه پوشش کانال ، پوشش تونل تثبیت زمین و … کاربرد دارد .همچنین قادر به تحمل فشار ناشی از ماسه مرطوب به ارتفاع 0.75 متر از اطراف و 0.5 متر از سقف را دارا  می باشد .

بر اساس مقاد ارائه شده توسط تولید کنندگان فعلی بتن پارچه ای در دنیا ، هر دو نفر در مدتی کمتر از یک ساعت می توانند پناهگاهی به مساحت 25 مترمربع را از بتن پارچه ای آماده کنند .
روش آماده کردن به این ترتیب میباشد که پمپ بادی ابتدا جهت باد کردن و شکل دادن اولیه استفاده میشود . سپس جانپناه بتنی به خوبی به زمین محکم شده و آب پاشی کاملی بر روی آن انجام میشود .
پس از 24 ساعت ، سازه به اندازه کافی مقاومت کسب نموده و مطابق شکل پناهگاه آماده بهره برداری می باشد .

پیشنهاد کاربرد بتن پارچه ای در ایران

با توجه به سرعت اجرای بتن پارچه ای و نیاز کشور برای این نوع محصول در پروژه های آبیاری و زهکشی در راستای کاهش میزان هدر رفت آب ، استفاده از این محصول در پروژه های آبیاری و زهکشی پیشنهاد می گردد .

به دلیل افزایش فرسایش خاک در ایران ، استفاده از این محصول که در شرایط مختلف توپوگرافی قابل اجرا می باشد جهت اجرای پوشش محافظ سطح پیشنهاد می گردد .

جهت ساخت پناهگاه در محل های صعب العبور کشور و یا پاسگاه های مرزی در نقاط صعب العبور ، استفاده از این محصول پیشنهاد می گردد .

جهت پوشش کف لاگون های نگهداری آب ، فاضلاب و پوشش کف اساخرهای بزرگ پرورش ماهی ، استفاده از این محصول پیشنهاد می گردد .

جهت پوشش بدنه سدهای خاکی ، که در سال های اخیر نیز در کشور بسیار مطرح می گردد استفاده از این محصول پیشنهاد می گردد .

جهت پوشش کف پیاده روهای مناطق شلوغ شهری ، که استفاده از ماشین آلات جهت اجرای آن باعث ایجاد مشکلات شهری می گردد این محصول مقرون به صرفه می باشد .